VC säger att det beror på stress?

Jag har tagit 2 sprutor av Moderna vaccinet

Tog första sprutan precis innan midsommar 2021.
Hade ont i armen i ca 3 dagar efter. Inget konstigt med de (de brukar jag få efter vaccin sprutor). Men efter ca 1 vecka får jag som nässelutslag som kliar som tusan. Dom kommer och går och flyttar sig från ställe till ställe.

Jag flyttar fram min tid för spruta nr 2, för jag vill inte att utslagen ska bli värre. Men efter mycket om och men så tar jag spruta nr 2 i september 2021.

Fick hög feber i 2 dagar. Men tog 4 dagar innan jag var helt på benen igen. Och utslagen har fortsatt. Dom kanske inte har blivit värre, men dom kommer och går varje dag.

Jag har aldrig haft sådana här utslag såhär ofta och ihållande någonsin förut. Vårdcentralen säger att det beror på stress. Jag håller inte med.

Jag kommer inte att ta spruta nr 3.

Berättelser.

Är gravid men mådde bra innan

Jag har nu efter vaccinspruta 3 (Pfizers nyaste version effektiv för omikron)

Inbillar jag mig?

Hej! Jag fick min andra (och för mig sista) dos av Pfizer 13/8-21.