Efter tredje sprutan med Moderna gick allt fel

Två sprutor Pfizer gick jättebra. Inga biverkningar. Efter tredje med Moderna gick allting fel.

40 graders feber i fyra dagar. Sen började utslagen komma. Tre läkare sa att det var svinkoppor. Jag vet hur de ser ut men det är inte det. Fick penicillin och sen blev det bara värre.

Det rann var från örat, nacken och sen från hela kroppen. Penicillinkur nummer två gjorde bara att det blev värre. Äntligen fick jag komma till hudkliniken.

Där fick jag hjälp och de sa efter provet att det är på grund av sprutan som mitt immunsystem åkt bananas.

Så om du får dessa utslag i början och slutet ge dig inte. Det finns hjälp att få av professionella personer men inte av vc-läkarna.

Dela gärna!

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

Berättelser

Är gravid men mådde bra innan

Jag har nu efter vaccinspruta 3 (Pfizers nyaste version effektiv för omikron)

Inbillar jag mig?

Hej! Jag fick min andra (och för mig sista) dos av Pfizer 13/8-21.