Min far tog Pfizer vaccinet 

Kände för att skriva av mig någonstans och tänkte att detta kan vara intressant att veta i detta forumet.

Min far tog Pfizer vaccinet och tredje dosen fredag för två veckor sedan, under måndagen fick han svårigheter med att andas som varade i ca 4 Tim, envis 76 åring så uppsökte han ingen vård.

Under natten mellan lördag söndag skedde det igen, då ringde dom ambulans som kollade allt och gav han syretillsättning etc för att vidga lungorna, men åkte därifrån och bad han uppsöka läkare under måndagen.
Måndags morgon ringde han mig och kunde inte ens tala en hel mening utan att kippa efter andan, jag tog han direkt till akuten där han fick ligga över under observation.

Man konstaterar hjärtsvikt, förstorat hjärta, vatten i lungorna, man ville härleda detta till en hjärtinfarkt han haft för ca 25 år sedan. Medans han själv sa att detta är vaccinet jag tog.
Läkaren ville inte skriva in detta som en biverkning, medans man läser Pfizer rapporten att hjärtsvikt är en biverkning.
Han blev utskriven med en remiss till hjärtspecialist.

Idag blev det akut med Ambulans igen. Denna gång direkt till Sahlgrenska pga av hjärtat. Han ligger nu på CIVA.

Hoppas han blir bra 🙏🏽

Är det fler som upplevt liknande från någon i sin omgivning ? Speciellt efter tredje dosen av Pfizers vaccin ?

Dela gärna!

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

Berättelser

Är gravid men mådde bra innan

Jag har nu efter vaccinspruta 3 (Pfizers nyaste version effektiv för omikron)

Inbillar jag mig?

Hej! Jag fick min andra (och för mig sista) dos av Pfizer 13/8-21.