Blåsljud på hjärtat

Jag tog min första och enda spruta i januari 2021.

Fick sitta kvar under uppsikt då jag för länge sen en gång haft en kraftig allergireaktion utan någon uppenbar orsak. Redan medan jag satt där började ögon och hals klia.

De gav mig antihistamin och cortison och bad mig sitta ytterligare en halvtimme. Symptomen förvärrades inte och jag fick gå hem, men redan på bussen kände jag att jag fick frossa och inte mådde bra.

På kvällen och natten hade jag en hemsk huvudvärk och när jag kom fram till badrumsspegeln upptäckte jag att ansiktet var rosa i mitten med starkt avgränsade fält mot kinderna som var helt vita.

Hade sjukdomskänsla hela dagen och kontaktade Kry efter det att min Vc hade gett mig så diffusa svar. Det var denna gång en stor fördel med kameran så att läkaren kunde se mig. Hon sa att jag hade kärlspasm och avrådde mig att ta någon fler spruta då det även kunde drabba andra kärl. Efter kontakt med läkare Vc så instämde han och avrådde.

Jag har under 2021 fått högt blodtryck och alltid förut haft lågt till medel. Nyligen har också ett blåsljud på hjärtat upptäckts som jag aldrig haft tidigare. Ingen aning om det kan ha nåt samband med vaccinet.

Min allergireaktion räckte ca tre dygn och avslutades med utslag på armar, bröst och hals.

Berättelser

Är gravid men mådde bra innan

Jag har nu efter vaccinspruta 3 (Pfizers nyaste version effektiv för omikron)

Inbillar jag mig?

Hej! Jag fick min andra (och för mig sista) dos av Pfizer 13/8-21.